Wedstrijden na koppelen agenda in App niet zichtbaar en/of ik wil kalender verwijderen - wat nu?

UITGEGEVEN: 16 okt 2014 15:00
LAATST GEWIJZIGD: 16 okt 2014 15:00
1. Verwijderen van een kalender
Ga naar ‘Instellingen > E-mail, contacten, agenda’s > Accounts > Agenda’s met abonnement’ en selecteer de kalender die je wilt verwijderen. Klik vervolgens op ‘Verwijder account’ onderaan je scherm en bevestig je keuze. De kalender is nu uit je agenda verwijderd.
2. Wedstrijden niet zichtbaar
Je hebt je succesvol geabonneerd op een kalender en nu zie je de wedstrijden niet terug in je agenda en het is geen zomerseizoen waarin wedstrijden nog niet bekend zijn? Open iPhone Agenda, klik op ‘Agenda’s’ onderin je scherm en check of de kalender is aangevinkt. Zo niet, vink de kalender aan. De wedstrijden moeten nu in je agenda verschijnen.
Als je de kalender helemáál niet ziet staan, betekent dit dat je niet nog niet bent geabonneerd. Doe dat dan alsnog.
3. In-app purchase restrictie
Ga naar ‘Instellingen > Algemeen > Beperkingen (voer je iTunes wachtwoord in)’ en check of ‘Kopen vanuit apps’ op UIT staat. De button is dan grijs in plaats van groen. Je hebt dan geen toestemming om aankopen te doen vanuit apps. Zet het vinkje AAN om aankopen te doen vanuit apps.
4. Problemen met de factuur
Voor een (in-)app aankoop hoef je nooit twee keer te betalen. Mocht dit toch het geval zijn, dan kun je hiervan melding maken bij Apple, zij zijn verantwoordelijk voor de betalingen. Zoek de e-mail erbij waarop de dubbele betaling staat, klik op ‘Report a problem’ onder de desbetreffende app en doorloop de stappen die volgen.
5. Herinneringen uitzetten
Ga naar 'Instellingen > E-mail, contacten, agenda’s' en klik onder 'Accounts' op 'Agenda's met abonnement'. Selecteer de kalender waarvan je de herinneringen uit wilt zetten en zet 'Wis herinneringen' op UIT.
6. Juiste tijdzone
Controleer of iPhone Agenda is ingesteld op de juiste tijdzone. De iPhone heeft een reguliere datum en tijdinstelling voor je iPhone en een separate tijdsinstelling die verantwoordelijk is voor de juiste weergave van de datum en tijd in je (geabonneerde) kalenders. Je kunt deze laatste instellingen wijzigen onder 'E-mail, contacten, agenda’s' > Agenda’s > Tijdzone'.
7. Kleur van de kalender
In iPhone Agenda lijkt het alsof je de kleur van de kalender kunt wijzigen als je op het informatie-symbool klikt achter de naam van de kalender, dat is echter niet het geval. Na het wijzigen van de kleur, verandert je iPhone deze na een aantal seconden echter automatisch weer in de oorspronkelijk togewezen kleur.
8. Update Settings
Om er zeker van te zijn dat jouw kalender wordt geüpdatet, ga je naar E-mail, contacten, agenda’s > Accounts'. Selecteer de optie 'Nieuwe gegevens'. Zet op het volgende scherm 'Push' op AAN zodat nieuwe gegevens naar jouw kalender worden gestuurd. Je kunt er ook voor kiezen om de interval updates handmatig in te stellen.


Vond je deze informatie nuttig?